3 Haziran 2011 Cuma

DEĞERLENDİRME VE DÜZELTME




DEĞERLENDİRME VE DÜZELTME


Öğrenciler için konu sonu testi hazırlanmıştır. Bu test, çoktan seçmeli sorular, kısa cevaplı sorular ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Test sonunda öğrencilere, testin doğru cevapları, kaç soruyu doğru ya da yanlış yaptıkları ile ilgili dönüt veren bir tablo verilmektedir. Ayrıca, iskelet sistemi şekli üzerine kemiklerin isimleri yanda verilmiş ve bunları eşleştirilmesini istemektedir. Böylece öğrenci, iskelet kısımlarını tekrar edebilir. ‘Örnekler’ kısmında ise, öğrenciye yine bir iskelet şekli verilmiştir. Şeklin yanında bulunan her okun yanına birden fazla seçenek konulmuş ve öğrencinin bu seçeneklerden birini tıklayarak doğru iskelet kısmını bulması istenmiştir. Burada da öğrenci dönüt alabilir yani hangilerini doğru ya da yanlış yaptığını görebilir.






İnternetten indirilen bazı hazır animasyonların da bu derslerin kavratılması için ders materyali olarak kullanılması planlanmıştır. Animasyonların öğrencilerin derse ilgilerini arttıracağı düşünülmektedir. 

TEST


1)Göğüs kafesi aşağıdaki organlardan hangisini korur?
A)Karaciğer
B)Akciğer
C)Böbrek

D)Beyin

2)Aşağıdaki kemik kısımlarından hangisi kan hücreleri üretir?
A)Periost (kemik zarı)
B)Kırmızı ilik
C)Kıkırdak doku

D)Kemik doku

3)Aşağıdakilerden hangisi kısa kemiklerdendir?
A)Kaburga kemikleri
B)Dirsek kemiği
C)Bilek kemikleri

D)Kürek kemiği

4)Aşağıdakilerden hangisi kemik dokunun görevi değildir?
A)Hareket etmemize yardım eder.
B)İç organların bazılarını korur
C)Kan hücreleri üretir.
D)Bazı iç organların hareketini sağlar.


5)Uzun kemiklerin yapısında bulunan,
|.Periost (kemik zarı)
||.Kıkırdak tabaka
|||.Süngerimsi kemik doku
|V. Sarı ilik
yapılarından hangileri kemiklerde uzama ve kalınmaşmayı sağlar?

A)| ve ||
B)| ve |||
B)||| ve |V

C)|| ve |||
 CEVAPLAR:

1) B

2) B

3) C

4) D

5) A
Bu linkten kemikleri isimlerini ve işlevini  öğrenip, oyunlar oyayabilirsiniz


ÖZET
Bu dersimizde 6. sınıflarda uygulanan müfredat, öğrencinin bilgiyi zihninde yapılandırması ve bunu günlük deneyimleriyle ilişkilendirmesi esasına dayanmaktadır. ‘Öğrenmede davranışçı program yaklaşımından çok bilişsel ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları dikkate alınmıştır’. Öğrenme bireyin ön bilgisi, günlük yaşam deneyimi, kültür vb. gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak bireyin zihninde oluştuğuna göre, tüm öğrenme-öğretim etkinlikleri planlanırken bireysel farklılıklar da göz önüne alınmalıdır. Bu nedenle, öğretmen sınıfta farklı zekâ tiplerine sahip öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını dikkate almalıdır


 Fen ve Teknoloji programında esas alınan anlayış ve hareket noktaları şunlardır: Az bilgi özdür, yapılandırıcı öğrenme yaklaşımı, Fen ve Teknoloji okur-yazarlığı, yeni değerlendirme yaklaşımları, öğrencilerin zihinsel ve fiziksel gelişim seviyeleri, sarmallık ilkesi, diğer derslerin programlarıyla paralelliği ve bütünlüğü. Fen ve Teknoloji dersiyle birlikte, yapısalcı yaklaşım ve çoklu zeka kuramına dayalı bilgisayar destekli ders materyallerine ihtiyaç artmaktadır. Bilgisayar teknolojisi, öğrencilerin derse olan ilgisini arttırmada, öğrenmelerini kolaylaştırmada ve motivasyonlarını artırmada olumlu etkiler yapmaktadır.

17 yorum:

  1. merhabalar, tasarım güzel sonuç değerlendirmesinin yanında bi de süreç değerlendirmesi yapsanız daha güzel olmaz mı?
    (İrfan APSUR)

    YanıtlaSil
  2. ben hatip dursun irfan abiye katılıyorum süreç değerlendirmesi eksik

    YanıtlaSil
  3. merhabalar hayrullah ve ferayi,

    bildiginiz gibi assure modelinin ana kısmı materyal seçimi bölümü. Siz nasıl bir materyal kullanıcaksınız ona ilişkin ekran cıktıları koymanız gerekiyor. Ayrıca öğrenci katılımının sağlanması boyutunda cok genel seyler yazmıssınız yazdıgınız hersey akla ve mantıga uygun olup oturacak
    kolaylıklar

    YanıtlaSil
  4. öncellikle tebrik ederim arkadaşlar tasarım çok güzel ve renkli olmuş. konu anlatımı aşamaları ideale çok yakın ama bu bir ders saati içinde uygulanacak demişsiniz bu süreç daha fazla zaman alacağa benziyor.(animasyon, kadavra incelemesi ve testlerden bahsetmişsiniz)(zeynep)

    YanıtlaSil
  5. arkadaşlar çalışmanızı okudum titiz bir çalışma olmuş tebrik ederim yanlız sınıf mevcudu 48 kiş demişsiniz böylesi bir kalabalık ortamda öğrecilerin aktif katılımın sağlamak zor olacağını ve sınıf içi disiplinde zorluklar yaşanacağını düşünüyorum (ramazan aslan)

    YanıtlaSil
  6. zeynep arkadaşım öğrencilere konu anlatırken konuyla ilgili öğrencilerin zihinlerinde daha kalıçı olması için konuyla birlikte anımasyon ve konuya hakim cansız mankenler üzerinde anlatım yapılır.yani bir ders saati içerisinde bu konu biter hayrullah - Ferayi

    YanıtlaSil
  7. Ramazan, kalabalık sınıflarda daima dikat çekmek biraz sor diyebiliriz, birde öğretmenin konu anlatımı öğrencileri dersten soğutur. ama öğrencileri derse katılımını sağmak için görsel öğelerden yaralanarak ve konu ile ilgili öğrenci konu mankeni olarak tahtada ders anlatınca öğrencilerin dikkatini çeker böylelikle merak duygusu uyandırır. Bu da öğrenci derse
    yogunlaşmasını sağlar. hayrullah - Ferayi

    YanıtlaSil
  8. arkadaşlar bir des saatiiçinde uygulanılacak demişsiniz ama eksiklik olması durunda bir sonraki deste devam edilecek demişsınız o konuda süreyi ayarlarsanız iyi olur,kullanılacak materyal çok sayıda olduğundan ders saati içinde yetiştirilmesi zor görünüyor.(aydın garip)

    YanıtlaSil
  9. slm arkadaşlar; tasarımınıZ güzel olmuş, görsellik açısından. materyallerinizi biraz daha açarsanız daha güzel olacak diye düşünüyorum.. başarılar... MURAT ÖZ

    YanıtlaSil
  10. arkadaşım hedeflerinizi maddeler halinde yazarsanız ve materyallerinizi görsel ögelerle geliştirirseniz daha iyi olabilir(yunus özdemir)

    YanıtlaSil
  11. arkadaşlar tasarımın giriş yeterlilikleri kısmında öğrencilerin destek ve hareket sistemi daha iyi anlamaları için ön bilgiye sahip olmaları gerekir demişsiniz onun için bence bir hazır bulunuşluk testi uygulayıp öğrencilerin ön bilgileri hakkında ancak öyle fikir sahibi olursunuz, bide ders işlenişi hakkında soru cevap test uygulayacağız demişsiniz bir ders için bu fazla değilmi ? (ramazan ELVER)

    YanıtlaSil
  12. analiz aşamasında öğrencilerin ön yeterliliklerini belirlemek için ne yapacağınızı belirtmemişsiniz.tasarımınız çok güzel olmuş emeğinize sağlık.(şaban)

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık, materyallerin daha fazla olması gerektiğini düşünüyorun.

    YanıtlaSil
  14. kullanacağınız materyallerin görsellerini eklemeniz tasarımınızı daha çekici hale getirebilir..ayrıca her aşamayı maddeler halinde yazabilirsiniz..bir de değerlendirme aşamasında süreç değerlendirmesi yapmanız değerlendirme açısından daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  15. arkadaşlar eksik olduğunu düşündüğümüz bazı bölümleri yeniledik. Hayrullah-Ferayi

    YanıtlaSil
  16. Ramazan yorumun için teşekkürler haklısın kalabalık sınıflarda verimli ders işlemek zordur. ben sınıfımda interaktif eğitim yapmayı planlıyorum, küşükte olsa çocuklara sorumluluklar verip,görev paylaşımı şeklinde ders işleyeceğim.hayrullah- ferayi

    YanıtlaSil
  17. arkadaşlar blogumuz yenilendi yorumları bekliyoruz ferayi- hayrullah

    YanıtlaSil