3 Haziran 2011 Cuma

ÖĞRENCİ ANALİZİ

Öğrenenin Genel Özellikleri:

Hedef kitlemiz 12–13 yaş aralığındaki Fen ve Teknoloji Dersi, Destek ve hareket sistemini anlatacağımız 6. sınıf öğrencileridir. Sınıf mevcudumuz 48 kişilik kalabalık bir sınıftır. Öğrencilerimiz arasında kültürel ve fiziksel farklılıklar vardır.

Giriş Yeterlilikleri:

         Öğrenme bireyin ön bilgisi, günlük yaşam deneyimi, kültür vb. gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak bireyin zihninde oluştuğuna göre, tüm öğrenme-öğretim etkinlikleri planlanırken bireysel farklılıklar da göz önüne alınmalıdır. Bu nedenle, öğretmen sınıfta farklı zekâ tiplerine sahip öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını dikkate almalıdır. Karma öğrencilerden oluşan hedef kitlemiz için farklı ders anlatım yolları seçeceğiz. Ayrıca çoğunlukla sunumla anlatım yolunu kullanacağımız için görsel öğrenme, gördüğünü kavrama, okuma, okuduğunu anlama düzeylerinin belli bir seviyede olması gerekmektedir. Hedef kitlemiz daha önce 4. sınıfta aynı konuyu işlediklerinden konu hakkında ön bilgiye sahiptirler. Bu da anlatacağımız ders için bize avantaj sağlamaktadır.

Öğrenme Stilleri:

Bilgisayar destekli materyaller, öğrencilerin zihinlerinde bilgilerin daha kalıcı bir şekilde oluşturulmasına, bazı soyut fen kavramlarının somutlaştırılmasına yardımcı olmakta ve böylece fen konularının öğrenilmesine olumlu katkılar sağlamaktadır. Şu an kullanılmakta olan çeşitli Fen/Fen ve Teknoloji ders kitapları incelendiğinde bu kitaplarda bilgisayar destekli fen öğretimi etkinliklerinin az olduğu da gözlenmektedir. Bu nedenle hedef kitlemizde daha kalıcı bir öğrenme sağlamak için Fen ve Teknoloji dersiyle birlikte, yapısalcı yaklaşım ve çoklu zekâ kuramına dayalı bilgisayar destekli ders materyallerine ihtiyaç duymaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder