Destek ve Hareket Sistemi ünitesine başlarken öğrencilere ‘İskelet nedir?’ ve ‘Çevremizde iskelete benzer yapılar nelerdir?’ gibi soruların sorulmasıyla öğrencilerin ön bilgi düzeylerinin tespit edilmesine çalışılır. Daha sonra, hazırlamış olan Destek ve Hareket Sistemi eğitim programı (power point, animasyon, resimler) bilgisayarda çalıştırılır ve yazılım projektörle sınıftaki öğrencilere yansıtılır. Etkileşimli örneklerle her öğrencinin etkinliği yapması için zaman ayrılabilir, daha sonra ise etkinlikte yer alan kısımlarda bulunan ilgili sorular sorularak konunun ne derece kavrandığı tespit edilmeye çalışılır. Konu anlatımlarında daha çok resimle anlatıma yer verilmiştir. Bazı kısımlarda konu anlatımı yerine etkileşimli örneklere de yer verildiğinden öğrencinin ezber yerine bazı şeyleri kendisi keşfederek öğrenmesi hedeflenmiştir. Etkileşimli örneklerden önce sorulan sorular öğrencinin konuya olan merakını arttıracak ve onlarda öğrenme ihtiyacının doğmasına neden olacaktır. Öğrencilere bu örneklerden önce sorulan sorulardan bazıları şunlardır: ‘Vücudumuzda yassı kemikler nerelerde bulunur?, ‘Vücudumuzda bulunan kemiklerin isimleri nelerdir?’ Bu gibi soruların onların bilgilerini hatırlamalarını sağlayarak onların derse karşı merakını arttırması hedeflenmiştir. Derste öğrenciler sorularla yönlendirilmiş daha sonra ise resimli anlatımlarla konu pekiştirilmiştir. Öğrenciler zaman zaman kendi bilgilerini test ederek konunun öğretimi tamamlanmıştır. Arada gösterilen hazır animasyonların da öğrencilerin iskelet ve kasların nasıl çalıştığını anlamalarına yardımcı olacağı düşünülmüştür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder